Magisch Verleden
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

White snow, white snow

2 plaatsers

Ga naar beneden

White snow, white snow Empty White snow, white snow

Bericht  Jennifer. do jun 17, 2010 3:10 pm

(Uitleg titel: Shirayuki, de volledige en originele naam van Misa, betekend 'witte sneeuw')
White snow, fall asleep, White snow..
Nande! Nande! Okasan.. otosan.. (Waarom, waarom, mama, papa) "Je bent een duivel..zes jaar, en al een duivel.. we kunnen je niet opvoeden, je bent een monster!" Twee ijzig blauwe ogen staarde een man en een vrouw aan, met verdriet. "Monster?" Stamelde het kind met een betreurd gezicht, en barstte in huilen uit. "Ik ben geen monster! Jullie zijn een monster.. jullie.. jullie.. verlaten mij zomaar! jullie.. Ik haat jullie!" Het meisje haar woordenschat was groot, voor een meisje van zes. se praatte als een volwassen vrouw van 20.. De man en de vrouw, wie de ouders waren van het kind, dropte het meisje in het woud. het was een dikbegroeid woud.. De jongen, die waarschijnlijk l iets ouder was, stond er lusteloos bij. Totdat hij erachter kwam wat er echt gaande was. met net zulke ijsblauwe ogen als het meisje keek de jongen zijn ouders aan, zijn blik was doordringend, maar toch was er paniek in af te lezen. "Jullie mogen Misa niet achterlaten!"
"Dan ga je mee" Zei moeder ijskoud en kneep haar felblauwe ogen tot spleetjes. Na dit gebeurde alles in een handomdraai. Haar ouders vertrokken, Misa en haar broer werd huilend achtergelaten. en het was nog eens donker ook.. En Misa had alleen maar een kort dierenvelletje aan. Misa sloot haar ogen en ging op de grond zitten. "Kiyoshi." Zei ze met haar ogen gesloten. Kiyoshi, haar broer, keek haar met een vraagteken op zijn betraande gezicht aan. "Shirayuki?" Hij had het koud, zou Misa het ook koud hebben? Misa legde haar hoofd op zijn schoot nadat ze hem had geseind om op de koude vloer te gaan zitten. "Sing me to sleep" Fluisterde ze en een glimlach ntstond door haar tranen heen. Kiyoshi dacht na. hij streelde met een hand door Misa's haar en glimlachte.

"White snow.. white snow.. fall to sleep, forget your fears
white snow.. white snow..fall to sleep, dry your tears
Close your freezing eyes and count the many sheep
dream your dreams and make your wishes while you sleep
One day, white snow white snow
when you'll be strong and big
Maybe later but not now
when you'll ever think of this lullaby
and once look up to the bright sky
Your wish comes true im sure
But white snow white snow
first sleep and grow.

(Heb ik zelf verzonnen, vind ik persoonlijk erg slecht xd)

Beiden vielen ze in slaap. op de koude vloer, maar alles wat beter om achtergelaten te worden.. en dat waren ze, achtergelaten.

"Stil, ze worden wakker" Een oude vrouw, wel honderd jaar oud of ouder, streelde door het haar van het zesjarige meisje. Het was een stille avond, met heldere sterren aan de hemel, de zon had geschenen deze dag, vuurvliegjes zweefde in de lucht. Misa keek om zich heen, ze was in een vreemde situatie terecht gekomen. waar in vredesnaam was ze in beland.. De oude vrouw, wie zich had voorgesteld had als Nanuak, glimlachtte vriendelijk en schoof een gesneden stukje rendieren vlees naar voren, het beste stuk wat er in deze wouden te vinden was. Shirayuki glimlachtte, en accepteerde het vlees. "Kiyoshi! Waar is Kiyoshi!" Schoot haar te binnen en ze keek om zich heen, gelukkig.. Hij lag een eind verderop.. maar wacht, wat was er gebeurd? Zijn gezicht was bebloed.. "Wat is er gebeurd!" Schreeuwde Shirayuki en stormde op Kiyoshi af, waarna ze haast onmiddelijk op de grond werd gedrukt door de oude vrouw. "Je meot rusten" Shirayuki keek naar haar handen. Bloed.. Nanuak schoof een rendierhuid onder haar neus, en veegde het meisje haar handen af. "Wat is er nou gebeurd.." Stamelde ze en keek naar haar handen, waar nog restjes bloed op te vinden waren. "Je bent gevonden door een van onze vossen" Vossen, wat bedoelde ze? Ze wees naar een jongen, die duidelijk iets van 2o zomers oud zou zijn, ofzo iets. Opeens kon ze het zich herinneren. In een flits, demonen, met verschrikkelijke klauwen vielen hen aan. Ze greep naar haar arm, een verschrikkelijke steek in haar arm.. Het was verbonden met dierenvel, niet duidelijk van welk dier, maar het was verbonden en dat was belangrijk, het zou het bloeden stoppen.
Misa keek de oude vrouw zielsdankbaar aan. "Mevrouw mogen wij u-"
" Toe, bedank me niet. en toe, noem mij nanuak. Ik ben de magier van de stam. je hebt geluk, dat we je hebben gevonden, de dieren in dit bos hadden honger" Misa keek nog eens om zich heen, wat zag het er gezellig uit. "Stam?" Vroeg ze, " Vossen?" Ze begreep het niet, boomstam? Vossen> Vossen die leefden op boomstam? Ze begreep er werkelijkwaar geen barst van. Nanuak lachtte. " Mijn kind, rust eerst uit, dan vertellen we je alles" Nanuak knikte vriendelijk, en daarna streelde ze Misa's voorhoofd totdat ze in slaap viel.


(Uitleg titel: Yuki-onna is een mythe uit Japan, de ijsvrouw. Zoek op in wikipedia: Yuki onna. Erg intressant eigenlijk :3)
Yuki-onna, ijzige nevel
14 december, het was de verjaardag van de twee nieuwe stamleden. eindelijk kregen ze een brandmerk, nou, meer een tattoo van de vossenstam. ze waren opgegroeid met de stamrituelen. Met een wilgenkransje in het haar van het nu 7jarige meisje liep Misa vrolijk rond het vuurtje, het was Zomer, eindelijk. Ze had samen met haar broer een schitterend jurkje gemaakt van vossenvacht, ze zag er beeldschoon uit. Nanuak tikte Misa aan op haar schouder aan, ze draaide zich om en ze keek de oude vriendelijk vrouw aan in haar ogen. " Shirayuki.. Misa mijn liefste, het ritueel gaat beginnen, je mag je over enkele momenten een echte Yuki-onna noemen, en dat is niet het enige..je hoort dan echt bij de stam" Shirayuki giechelde, ze werd altijd Yuki-onna genoemd door haar ouders, broer en Nanuak, maar zij waren ook de enige die haar zo mochten noemen. en nu, werd ze er echt een. Ze had dagenlang geoefend om sterk te worden, en nu eindelijk.. Iemand deed zijn armen om Misa heen, zonder waarschuwing, waardoor ze schrok. maar gelukkig, het was haar broer maar. " Schrok je? lachtte hij en tilde haar op. Misa spartelde wild. " Laat me los, je verpest me haar" Riep ze lachend en trapte met haar beentjes, ze werd neergezet en het meisje rende weer vrolijk naar het vuur. Vuur boeide haar altijd wel. opeens luidde er harde trommelslagen, het ritueel begon. Zenwachtig liep Misa naar het midden van de kring, die onderhand was gevormd. ' Je zult een aantal testen moeten ondergaan, Shirayuki, om je echt lid van de stam te laten worden." Dat ze Yuki-onna zou worden, was alleen maar een bijritueel, maar het was belangrijker voor Shirayuki dan om bij de stam te horen. Zenuwachtig stond ze in het midden van de kring, en keek van gezicht naar gezicht, ze had mensen gezien die ze nog nooit eerder had gezien. In een opening van de kring kwam een man aangelopen, hij zag er niet zo oud uit. Hij had blonde haren, en sluwe groene ogen.. Shirayuki rilde, was dit Light, waar ze zoveel ove rhad gehoord?

(Pretty sucks. word vervolgd, als ik betere ideeen heb.)


Laatst aangepast door Jennifer. op wo jun 23, 2010 1:41 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Jennifer.
Jennifer.

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 16-06-10
Leeftijd : 113
Woonplaats : bij francis in de verhuisdoos

Terug naar boven Ga naar beneden

White snow, white snow Empty Re: White snow, white snow

Bericht  Nicole do jun 17, 2010 8:17 pm

ik vind het een gaaf verhaal ^^
vooral dat liedje vind ik best awsome ik zou dat namelijk echt niet kunnen xd
ik wacht in spanning af op meer ^^
Nicole
Nicole
Admin

Aantal berichten : 175
Registratiedatum : 15-06-10

https://magischverledenrpg.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

White snow, white snow Empty Re: White snow, white snow

Bericht  Jennifer. wo jun 23, 2010 1:40 pm

stukje van new hoofdstuk gepost.
Jennifer.
Jennifer.

Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 16-06-10
Leeftijd : 113
Woonplaats : bij francis in de verhuisdoos

Terug naar boven Ga naar beneden

White snow, white snow Empty Re: White snow, white snow

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum